Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Taky jdete v neděli na Staromák ?

ptal jsem se včera svého oblíbeného řezníka, když jsem u něj kupoval maso a kosti na vývar. "Ne, proč ?", odpověděl a podíval se po své ženě, se kterou provozuje  rodinné řeznictví už spoustu let.

Pár okamžiků na to se otevírají dveře řeznictví a dovnitř se hrne pán asi dva metry v kohoutku, který je od pohledu zvyklý na to, že mu všichni ustupují z cesty ...

Otáčím se od pultu k němu a klidně, leč vEEElmi důrazně říkám : "Počkejte si venku, jako ostatní !" a zavírám mu vchodové dveře před nosem . Jediné, co stihnul udělat, než odskočil od dveří zpět na chodník, byl nezvyklý pozdrav, kterým vyjádřil své hluboké pohoršení nad mojí troufalostí. Ten pozdrav zněl (cituji ) : " Mrdat ! ". Leč zůstal venku na chodníku celou dobu, co jsem nakupoval já.

Obracím se znovu na pana řezníka  a povídám :

"Ptal jste se mě proč na Staromák ...  tedy právě proto, co jste tu před chvílí viděli.

Máte malý krámek a jste schopni si sami zodpovědně pohlídat, kolik lidí máte v krámě a nepotřebujete v době nouzového stavu zákazy a příkazy vlády k tomu, aby jste si ohlídal zdraví své i svých zákazníků."

"To máte pravdu", povídá řezník Špejlík ( tak ho mám zařazeného ve svém slovníku, je to z kocoura Mikeše ), a dodává : 

"Hele, v dopravě nebo v supermarketech se lidi tlačej jeden na druhého a tam to vládě nevadí. Na poště je cedule ( cituji ) jako kráva , že tam nemá být víc jak 10 lidí a já jich tam včera napočítal 52 a jeden druhému dejchá na záda. Všichni v těch vlhkejch maskách ... , prostě asi pohoda.

Teda my jsme rádi, že nás to nepostihlo, my to zvládáme, ale mám plno známých, kteří už ani nemaj na nájem a to podnikají 20 let a platěj daně. A o co tam teda jde  v tu neděli ?"

Vysvětluji : "Ta akce se jmenuje Otevřeme Česko. Majitelé hospod chtějí do od pondělí otevřít své provozovny. K jejich protestu se připojí přes 1000 podniků z různých profesí.  Očekává se, že tam asi ale víc policistů, než demonstrantů ... "zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-v-cesku-demonstrace-otevreni-ceska-daniel-landa-hospodsti-policie.A210107_113712_domaci_chtl

a dodávám :

"No, jedna z důležitých věcí je vyzvat vládu, aby soukromníkům, kteří museli zavřít, dala kompenzaci ve výši 70% skutečného obratu minulého roku a ne těch 400,- na den jako dnes."

"Hmm ... a vy tam půjdete ?", ptá se řezník Špejlík při mém odchodu.  Nechci už dál po zaplacení zdržovat nedočkavé lidi před krámkem,  a tak se s ním loučím se slovy :

"Jo, půjdeme tam se ženou, protože nám to dává smysl."

Jo a na závěr mimo tento příběh dodávám :

ten manifest jsem podepsal jako první petici ve svém životě, protože mi to dává smysl. Je tam moje jméno a adresa s podpisem.

Moje žena, která poté, co jsem si koupil a během víkendu na maringotce přečetl Landovy deníky z Bali a Nového Zélandu řekla : "poslechni, ty toho Lanďáka snad začínáš mít rád ..."

Inu, co dodat : má pravdu, žena moje. 

Autor: Milan Slanina | sobota 9.1.2021 15:31 | karma článku: 12,71 | přečteno: 650x
  • Další články autora

Milan Slanina

Odinova pečeť se objevila na zemi ...

Jednoho dne opět sestoupil na zem Všeotec, ÓDIN. Cítil nezměrnou bolest v srdcích lidí, která rostla a sílila ve stravující pocity naprosté bezmocnosti. Ódin to viděl a rozhodl se jim pomoci ...

1.4.2021 v 19:36 | Karma: 10,53 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Milan Slanina

Jak jsem fotil měsíc

Denně jsme až po uši v představení, které s námi hraje naše vrchnost. A pak si dáte voraz a všechno je jinak. Někdo jede za vnoučaty, jiný na chalupu a někdo jen tak do lesa na vandr ... já si vzal foťák a stativ a šel jsem se

25.3.2021 v 0:46 | Karma: 14,13 | Přečteno: 300x | Diskuse| Fotoblogy

Milan Slanina

Mým revírem je dálnice, moje tempo je vražedné

Moje milovaná žena konečně po roce dokončila autoškolu, dvacet dní po zkouškách dostala řidičský průkaz a pak jsme vyjeli vyzbrojeni čestnými prohlášeními o nutné veterinární péči a dokladem od soudu

21.3.2021 v 18:40 | Karma: 15,16 | Přečteno: 977x | Diskuse| Videoblogy

Milan Slanina

Vlhký sen o absolutní moci ...

Konečně začala ta pořádná sranda, říká si při čištění zoubků nejmenovaný ministr vnitra v nejmenované zemi po probuzení z vlhkého snu o dosažení absolutní moci. Protírá si vaky pod očima a nasazuje jasný pohled.

2.3.2021 v 9:57 | Karma: 15,40 | Přečteno: 554x | Diskuse| Ostatní

Milan Slanina

Smrt je bytost tak nádherná...

to jsem napsal v sedmnácti do slohové práce na gymplu v roce 1980. Soudružka učitelka na češtinu byla velice pintlich dáma, která mi říkala, že kdybych jen trochu chtěl, tak jsem mohl mít samé jedničky ...

24.2.2021 v 12:31 | Karma: 20,54 | Přečteno: 526x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 143
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 528x
Žiji každý den tak, jako kdyby zítřek už nebyl. Bez afektu, v klidu s vědomím, že všechno, co právě potřebuji, je teď. A když se ráno probudím a zjistím s úzasem, že jsem dostal darem další den, poděkuji.  

Oblíbené čtení je - blog mojí ženy :

https://slaninova.blog.respekt.cz

 

Seznam rubrik